【蜷川べにさん&亜沙さん編】和楽器バンド、武道館公演の衣装をお作りしました/I worked on the costumes of Wagakki Band for a concert at Budokan【Beni Ninagawa and Asa version】

この記事は旧ブログに投稿した記事を、当時の掲載日に設定してコピーしたものです。
This post has been copied from the old blog, maintaining the original upload date.
ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
前回のアルバム「八奏絵巻」ジャケット/「暁ノ糸」MVに引き続き、今回も全員の衣装デザイン、制作を担当させて頂きました!
それぞれの衣装をご紹介していきます。
As the cover art of their previous album"Yasoemaki"/music video"Akatsukinoito",I designed and created their costumes!
I`ll introduce each one.

ー【蜷川べにさん編】【Beni Ninagawa version】ー



帯は舞妓さんのような帯結びをイメージしました。
三味線を構えると袖が引き立ちます。
The knot of its sash is apprentice geisha-themed.
With the shamisen,the sleeves look better.

内側の衿部分にはちゃんと半衿を使ってます。
Inside the collar are those for kimonos.
今回使用した振袖は平安時代な柄でした。
ステージではなかなか見えないと思いますが、とても繊細で綺麗な柄です
The long-sleeved kimonos this time have a pattern of a image of Heian period.
Though it may difficult to be seen on a stage,it`s so exquisite and beautiful



ー【亜沙さん編】【Asa version】ー


女袴のスタイルを主体として、少し衣装らしく亜沙さんらしくアレンジを加えました。
Based on a style for hakamas for women,I gave a twist to it so it`ll be more like a costume and Asa could more be herself.
模様は花車。明るい色合いが深い青に映えます!
踊り用の着物を解いて作り変えました。
The pattern is Hanaguruma.The use of bright colors looks attractive with deep blue!
I took a dancing kimono apart and renovated it.

ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
translation:Ai Akizuki (twitterinstagramblog)


追記:この衣装が使われたMV「Strong Fate」が公開されました!