声優・石黒千尋さんの衣装をデザイン/制作をしました。【写真作品追加!】I designed & made a voice actress Chihiro Ishiguro's costume.【Photo works added!】

この記事は旧ブログに投稿した記事を、当時の掲載日に設定してコピーしたものです。
This post has been copied from the old blog, maintaining the original upload date.
ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
【9/18・作品撮りをした写真を追加しました!
他は記事後ろに載せています】
I added photos of works on Sep.18th! As for the others, they are at the end of this article
ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
オフィスアネモネ所属、ボーカロイド”結月ゆかり”のソースも務める声優、
石黒千尋さんの衣装をお作りしました!
I made a costume for Chihiro Ishiguro, a voice actress who belongs to Office Anemone and acts as a vocaloid named “Yukari Yutsuki”.

以前ブランドの方のモデルをして頂いたこともあるキュートな彼女!
この撮影の時にしていたお話でこの衣装制作が実現しました!
She is so cute I had her model for my brand!
We were talking about a new costume then and finally made it happen!


自分の頭の中でのテーマは「軽装ロココ」
The theme in my mind was “soft Rococo

ドレスっぽくて、ロリータでもあるけど、どこか大人っぽさもある を目指しました。
I aimed to create something like a dress and also Lolita, but a bit matured in some way.
先日ドイツ・ベルリンで開催されたanimesseのステージで着てくれました!
She wore it on the stage of animesse held in Berlin, Germany the other day!

千尋さんTwitterより)

”結月ゆかり”の色であり、彼女のイメージカラーでもある淡い紫。
そして彼女の愛称”チヒローズ”にちなんで薔薇モチーフを取り入れました。
生地の織柄、レースの柄、ジャボタイにつけたブローチ

Light purple is the color for “Yukari Yutsuki” and her image color.
Roses were adopted in honor of her nickname “Chihirose”.
The pattern of the cloth, laces, and brooch on the tie




こういう完全に洋風なものを作るのは久しぶりでしたが、
逆に新鮮な感じでわくわくしながら作っておりました♪

私は洋裁の人間なので、こういうシチュエーションにいることが珍しいですが(笑
和も洋も両方大好き!!

It`s quite a long time since I last made something totally Western but it was new to me and excitingonpu03



I`m originally a Western dress maker, so it`s unusual to be in such a situation XD

I like both Japanese and Western so much!



そしてちひろさん、ありがとうございました!!
And thank you, Chihiro! !

translation:Ai Akizuki (twitterinstagramblog)
ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー

Photographer・Irwin Wong
Hair&Makeup・小泉 七穂
Model・石黒 千尋